jeudi 23 octobre 2014

Sweet dreams are made of this

Ce que je veux pour les premiers frimas (enfin!).

What I want for the start of cold weather (at last!).

Dans mon esprit, ces énormes châles sont une version plus moderne, accessible et roots des châles de cachemire ou dentelle portés durant tout le XIXème siècle. J'adore!

In my mind, this is the crunchy, modern and affordable equivalent of the gorgeous cashmere or lace shawls that were worn during all the 19th century. I love them!

(Claude Monet,Madame Louis Joachim Gaudibert, Musée d'Orsay.)


(Vincent van Gogh, Woman with White Shawl in a Wood , private collection) 

(Henri Francois Riesener. Portrait of Josephina Fridrix

(Adélaïde Salles-Wagner, Portrait d’élégante

(no source; trouvé sur Pinterest)

(Ebay)

(Museum of London Docklands

Malheureusement je ne sais pas si j'aurai assez; je n'ai que 900m de mohair. Et mon mohair est tout multicolore, j'ai peur du résultat.

Unfortunately I don't know if I have enough yarn. I've got 900m. And my yarn is agressively variegated, so I somewhat fear the result.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Bonjour. Votre commentaire sera pris en compte dès que je pourrai le lire et le poster. Je suis obligée de lmodérer, c'est pour cela qu'ils n'apparaissent pas immédiatement, veuillez m'en excuser.

Hi. I'll read and post your comment as soon as I can get to it. I'm unfortunately under the obligation to moderate comments, that's why your comment won't appear right away on the page. I apologize for this.