dimanche 2 novembre 2014

Socks - Chaussettes

So, my ballet flats got loose and it saddens me, as I have trouble finding proper ones for my feet. Over here, there are about two online shops selling wide width, one very expensive, the second being New Look. All the rest of the supply is regular (often verging on narrow) width, so I routinely have to buy size 40 or even 41 when I wear 39 in length. So instead of mourning that pair, I decided to wear them with crocheted socks, the idea being that the thickness of the fabric will help them stay on my feet.
I really really want a pair in light blue baby alpaca silk from Drops, something dainty. But it won't last long with friction. So I had this idea : what if I did the top in my delicate yarn and made the sole, toe and heel in regular sock yarn with nylon in it? Bonus, when the heel is old I could change it!

Alors voilà, mes ballerines préférées s'élargissent et ne tiennent plus à mon pied. Par ici, il n'y a qu'une boutique très chère et New Look pour faire des chaussures extra larges. Partout ailleurs, c'est moyen, voire étroit, et il me faut un 40, voire un 41, pour rentrer mon 39 dedans. Aussi, au lieu de faire le deuil de cette paire, je me suis dit que l'épaisseur d'une chaussette en crochet pourrait m'aider à les garder aux pieds.
Je voudrais vraiment une paire toute délicate en baby alpaca silk de Drops bleu clair. MAis je ne me fais pas d'illusions, avec la friction dans les chaussures elles ne dureraient pas. C'est là que j'ai eu l'idée : et si je faisais le dessus de ma chaussure avec la laine délicate et la semelle, les orteils et le talon en laine à chaussette avec nylon qui s'abîmera moins? Et en bonus, dès que le talon s'usera je pourrai le changer!

(never mind the way I wrote heel, it was 4am...)
(1-faire le dessus. 2-faire la semelle. 3-faire le bout et le talon. 4-Profiter!)

So far I'm there :

Jusqu'à présent, j'en suis là :



1 commentaire:

  1. Gorgeous sock in progress. Can't wait to see them modeled on your feet inside your ballet flats!

    RépondreSupprimer

Bonjour. Votre commentaire sera pris en compte dès que je pourrai le lire et le poster. Je suis obligée de lmodérer, c'est pour cela qu'ils n'apparaissent pas immédiatement, veuillez m'en excuser.

Hi. I'll read and post your comment as soon as I can get to it. I'm unfortunately under the obligation to moderate comments, that's why your comment won't appear right away on the page. I apologize for this.